Facultat de Biblioteconomia i Documentació

La Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona fou creada l'agost de 1999 a partir de la transformació de l'Escola Universitària de Biblioteconomia i Documentació (decret 226/1999 de la Generalitat de Catalunya de 27 de juliol, DOGC, 9 d'agost). La instauració de la Facultat representa la culminació d'un llarg procés d'implantació dels ensenyaments de biblioteconomia i documentació en tots els nivells educatius de la universitat.

La Facultat és hereva de l'Escola Superior de Bibliotecàries creada el 1915 per la Mancomunitat de Catalunya. L'objectiu primer d'aquell centre, tutelat i dirigit per Eugeni d'Ors, era formar el personal que s'hauria de fer càrrec de la Xarxa de Biblioteques Populars de Catalunya, que començà a implantar-se per tot el país a partir de 1918. Per a la seva creació, es tingueren en compte les tendències més innovadores d'Europa i dels Estats Units.

Ensenyaments

La Facultat de Biblioteconomia i Documentació té un programa formatiu marcat per la convergència amb l’espai europeu d’educació superior (EEES):

tipus de font

Afegeix un nou comentari

Filtered HTML

• Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.
  • Etiquetes HTML permeses: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.