Vés al contingut

Intensiu Digital 2021: Impacte i necessitats dels projectes amb col·leccions digitals

Data: 20 d’octubre, de 9.15 a 14 h

Lloc: Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA)

Organitza: Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC), Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (UB)

Comitè organitzador: Lluís Anglada (CSUC), Silvia Arano (NUBILUM), Albert Díaz (Museu del Disseny), Núria Ferran (UB) i Ciro Llueca (UOC)

Inscripció: Activitat gratuïta amb registre previ (places limitades).

L’Intensiu Digital no expedeix certificats d’assistència.

Torna l’Intensiu Digital, aquest cop ja en format presencial. Serà el 20 d’octubre al matí. La jornada s’adreça, un any més, als professionals d’arxius, biblioteques, museus i d’altres institucions, organitzacions i empreses que custodien o treballen amb fons i col·leccions digitals.

El repte d’aquesta edició pretén reflexionar a partir del context de pandèmia en què ens trobem i l’escenari que ens deixa per pensar sobre els tipus de projectes que s’han fet fins ara, en clau d’impacte i de necessitats. Ens fem més preguntes, i aquestes també van variant. Pensem en com acompanyar i donar suport als canvis i reptes socials, científics, culturals i educatius a partir dels continguts digitals.

Imatge: Getty Images/iStockphoto

Programa:

9.15-9.30 h.

• Benvinguda, a càrrec de Miquel Térmens, Degà de la Facultat d’Informació i Mitjans Digitals de la Universitat de Barcelona.
  • Presentació de la Jornada, a càrrec d’Albert Díaz, Cap del Centre de Documentació del Museu del Disseny de Barcelona.

9.30-10.15 h. Sessió inaugural (Modera: Núria Ferran).

• Europeana Impact Playbook / Nicole McNeilly. Impact Advisor. Europeana Foundation [participació per videconferència]

10.15-11.15 h. Taula rodona (Modera: Albert Díaz).

Participants:

• Quim Rubio. Responsable de projectes de la Fundació Carulla i responsable del Premi Lluís Carulla.
  • Héctor Gardó. Cap de projectes de la Fundació Bofill.
  • Carles Vicente. Director de Memòria, Història i Patrimoni de l’Institut de Cultura de Barcelona.

11.15-11.45 h. Cafè.

11.45-12.45 h. Primer bloc d’experiències (Modera: Sílvia Arano).

• 11.45-12.05 19 CCAA y 500 noches: Escovid19data, respuesta colaborativa y abierta a una pandemia de datos / David Rodríguez i Pablo Rey. Co-fundadors del projecte.
  • 12.05-12.25 El DDD de la UAB: 15 anys de trajectòria / Cristina Azorín. Servei de Biblioteques, UAB.
  • 12.25-12.45 CIRAX: col·laboració, transparència i contrast en la pràctica docent / Dra. Teresa Sancho. Directora Grau Ciència Dades, UOC.

12.45-13.45 h. Segon bloc d’experiències (Modera: Ciro Llueca).

• 12.45-13.05 L’Explorador Social: la plataforma en línia que fa la dada realitat / Albert Esteve, demògraf i investigador, director del Centre d’Estudis Demogràfics-CED i professor Serra Húnter a la Universitat Pompeu Fabra-UPF.
  • 13.05-13.25 Base de dades centralitzada de víctimes i persones represaliades durant la guerra civil i el franquisme (ihr.world) / Concha Catalán, Co-fundadora i presidenta Innovation and Human Rights.
  • 13.25-13.45 Activar las colecciones mediante narrativas digitales. Caso: Sintoniza con la Memoria / Roberto Alexis Torres Mandiola, Director de la Consultora Wonder Digital [participació per videconferència].

13.45-14.00 h. Cloenda.

• Lluís Anglada, Director de l’Àrea de Ciència Oberta del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).
CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals