Dilluns 22 de setembre de 2025 es va celebrar la sessió inaugural de la 1a edició del màster en Biblioteques Públiques. La jornada, presidida pel degà de la Facultat Miquel Térmens, va comptar amb la participació de les administracions vinculades al Sistema de Lectura Pública, Josep Vives, cap del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya; Marta Cano, gerent del Servei de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i Ferran Burguillos, gerent del Consorci de Biblioteques de Barcelona. En els seus parlaments es va evidenciar l’interès i la importància d’aquest nou màster per formar nous titulats i la necessitat d’adequar el marc legislatiu perquè puguin accedir a places de bibliotecari a les biblioteques públiques de Catalunya.
A la conferència inaugural «La biblioteca pública, un compromís social», Glòria Pérez-Salmerón, presidenta de Stichting IFLA Global Libraries, va destacar la necessitat d’acceptar i adaptar-se als canvis i la necessitat de l’activisme bibliotecari per garantir els drets culturals de la ciutadania, l’accés a la informació i el desenvolupament sostenible sota el mandat de no deixar ningú enrere i posant l’accent en els reptes que això suposa en la societat actual i en el context de l’agenda 2030.


També van assistir a l’acte una bona representació del professorat del màster, altres membres del professorat de la Facultat, el president i la vicepresidenta del COBDC, Francesc Xavier González Cuadra i Isabel Minguillón, i la major part de l’alumnat que cursarà aquesta primera edició.
A la part final de la sessió, la coordinadora del màster, Maite Comalat, va compartir amb l’alumnat algunes indicacions bàsiques i els assistents van poder presentar-se personalment i molts d’ells van fer explícita la seva satisfacció per poder formar part d’aquesta primera promoció del màster. Podeu veure l’enregistrament complet al canal YouTube de la FIMA.



