Professió

27 d’octubre: Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual

L’any 2005, la Conferència General de la UNESCO va proclamar el 27 d’octubre el Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual, que enguany se celebra sota el lema: «Discover, Remember and Share». Des de la pàgina web del Coordinating Council of Audiovisual Archives Associations (CCAAA), podeu seguir els esdeveniments que s’han organitzat arreu del món amb motiu d’aquesta celebració i en trobareu alguns de casa nostra, com el que proposa l’Arxiu Municipal de Granollers.

Altres institucions catalanes s’han volgut sumar a aquesta iniciativa, com ara la Filmoteca o el Centre de Recerca i Difusio de la Imatge (CRDI) de Girona.

Aprofitem l’avinentesa per recordar una vegada més un fet notable relacionat amb el patrimoni audiovisual de la Facultat: mentre es realitzaven tasques d’organització de l’arxiu l’any 2005, va ser trobada una pel·lícula sobre l’Escola Superior de Bibliotecàries que pot situar-se amb tota probabilitat el curs 1923-24. Per raons de preservació i conservació, la pel·lícula va ser dipositada a l’arxiu de la Filmoteca de Catalunya, que en va lliurar una còpia a la Facultat. Podeu veure-la fent un clic aquí.

Us recordem també que al web del centenari de la Facultat hi ha la secció Fototeca, on trobareu informació sobre el patrimoni fotogràfic de la Facultat: la col·lecció Fotografies de l’antiga Escola de Bibliotecàries (1915-2005) allotjades a la Memòria Digital de Catalunya, el Flickr de la Facultat, el canal de YouTube FBiD UB o el portal audiovisual FBiD UBtv.