8 de març: la FBiD amb el Dia Internacional de les Dones

El proper 8 de març se celebra el Dia Internacional de les Dones i, amb aquest motiu, s’ha convocat una vaga i diverses accions reivindicatives.

El rectorat de la UB ha publicat un comunicat i, per tal de permetre la participació de la comunitat universitària en aquestes accions, ha considerat convenient que no es programin activitats avaluables o d’assistència obligatòria durant tota la jornada.

La nostra Facultat ha participat, a través de la Comissió d’Igualtat, en l’activitat Escenari de Dones: I jornada sobre la situació de les dones en el món cultural que va tenir lloc a la Facultat d’Economia i Empresa el passat dia 1 de març i, de cara al proper dimecres 11 d’abril, és prevista la taula rodona Dones i arxiu: la difusió dels fons de dues intèrprets, dedicada als arxius i a la memòria de la pianista Alícia de Larrocha i de la cantant Victòria dels Àngels.

A més, Anna Villarroya, presidenta de la Comissió d’Igualtat i representant de la UB al Gender Thematic Group de la League of European Research Universities (LERU), va ser una de les ponents de la jornada «Dones i ciència. Reptes i perspectives en un context incert», l’acte central de les celebracions del Dia Internacional de les Dones a la UB que va tenir lloc el passat 5 de març. La professora Villarroya hi va presentar els resultats d’un estudi que ha fet la LERU, on s’analitzen les àrees i processos d’àmbit universitari en els quals hi ha biaix de gènere i es fa una sèrie de recomanacions per afrontar aquest problema.

Al seu torn, la biblioteca ha preparat la mostra «Arxius de dones», on podem veure una selecció d’obres dedicades a aquesta temàtica.