Aniversari del «Sense Ficció» a la Facultat (22 de maig)

Enguany se celebra el 5è aniversari del programa Sense Ficció de Televisió de Catalunya. Dos professors de CAV, Ricard Belis (Avi, et trauré d'aquí!, Torneu-me el fill, Pòlio crònica d’una negligència, Monarquia o república, Avis contra la crisi o Què mengem) i Josep Rovira (Adopcions, divuit any després, Forenses, Papers personals, El cine de Paco, #Òmnium50A, Anatomia d’un rei o Querida Dª Elena) formen part de l’equip d’aquest programa que està dedicat als documentals i emet les millors produccions del gènere, tant estrangeres com de producció pròpia.

El proper dijous 22 de maig, a les 10.30 h, celebrarem a la Facultat aquest aniversari amb l’acte acadèmic «El documental avui. 5 anys del "Sense Ficció"». Hi podrem escoltar una ponència de Nick Fraser, director de Storyville (BBC), i una taula rodona on intervindran Joan Salvat, director del Sense Ficció; el mateix Nick Fraser; Joan Gonzàlez, director de DocsBarcelona; Tono Fol­uera, president de ProDocs; i Jordi Balló, director del Màster de Documental de Creació (UPF).

Per arrodonir la jornada, a la tarda hi haurà quatre classes magistrals sota el lema «Com treballen els professionals del "Sense Ficció"?». A les 16 h, «El documental en construcció», a càrrec del professor Ricard Belis; i «Com es fa un "Sense Ficció"?», a càrrec de Muntsa Tarrés, productora executiva de l'Àrea de Documentals de TV3. A les 17.30 h, Pere López, realitzador, i David Bou, director de fotografia, conduiran «El rodatge d'un documental amb una càmera de fotografia», i Montse Armengou, directora de documentals, «La tècnica de l'entrevista». La inscripció és gratuïta i acaba el diumenge, 18 de maig, a la mitjanit. Trobareu aquí el formulari d'inscripció.