Crònica del Festival Òptiks

El passat 7 de febrer de 2022 es va dur a terme, a la sala d’actes de la Facultat, la sisena edició del Festival de Comunicació Audiovisual, conegut per primer cop com a Òptiks, organitzat per la FIMA i possible gràcies a la feina de 36 voluntaris, entre estudiants i exalumnes del grau de Comunicació Audiovisual.

La Jornada va començar amb la Gala de Premis Òptiks, que va obrir el degà, Miquel Térmens, i el cap d’estudis del grau de Comunicació Audiovisual, Sergio Villanueva. Tot seguit, el nombrós públic –format principalment per alumnat i professorat de la FIMA– va poder gaudir de quatre muntatges audiovisuals que recollien els més de 80 treballs seleccionats pel professorat de Comunicació Audiovisual com els millors dels quatre cursos del grau.

A continuació es va procedir al lliurament del cinc guardons del Festival, destinats a les categories següents d’obres audiovisuals: Programa de Televisió, Interactiu, Videoclip/assaig, No-ficció i Ficció. Un jurat format per més de vint persones entre estudiants i exalumnes del grau de Comunicació Audiovisual va escollir els cinc projectes guardonats, entre els finalistes de cada categoria.

L’Òptik al millor Programa de Televisió va ser concedit al projecte Famoso vídeo de la señora a la que su vecina rociaba con orín trasformado en teletienda, un treball realitzat per Dikra Amazian, Mercè Calvillo, Roger Camps, Júlia Escalante, Iñigo Laguna i Celia Teso, dins de l’assignatura de primer curs Història dels models audiovisuals.

L’Òptik al millor Interactiu se’l va endur l’exalumna Clara Blasco, per la web Riot, producte que va realitzar per al seu TFG (Treball final de grau). L’Òptik al millor Videoclip/assaig va ser assignat al videoclip Tant de bo, realitzat per Júlia Albiol, Carles Bellart, Gala Cortese, Mar Giménez i Sergi Torres per al músic Jaume Moliner, dins de l’assignatura de tercer Projectes II.

L’Òptik a la millor obra de No-ficció el va guanyar el documental Molta merda, treball de TFG de l’exalumne Marc Mampel, mentre que l’Òptik a la millor obra de Ficció se’l van endur Jessica Amela, Juan Javier Amundarain, Alex Arrufat, Thor Barroso, Eric Fuenmayor i Sergio Plaza, pel seu curtmetratge Una prisión llamada libertad, realitzat dins de l’assignatura de tercer Metanarratives.

La Gala va ser amenitzada per dues actuacions musicals del grup Pink Punk, liderat per l’estudiant de Comunicació Audiovisual Pau Morraja.

Seguidament, va tenir lloc una Mostra dels Millors Treballs seleccionats per al Festival, durant la qual es van projectar les obres finalistes i es va propiciar un debat amb les i els autors de les peces.