Activitats

«Per què Europa rebutja els refugiats?», un projecte documental que necessita finançament

Lacolumna.cat i la productora juvenil Arsomnia Productions estan preparant un projecte documental sobre la situació dels refugiats a Europa. El documental vol ser una radiografia de la situació dels refugiats després de l’entrada en vigor de l’acord firmat el 20 de març de 2016 per la Unió Europea i Turquia, i pretén analitzar les raons per les quals, entre setembre de 2015 i març de 2016, la política de la Unió Europea va fer un gir sobtat.

L’enregistrament tindrà lloc, del 29 de juny al 8 d’agost, a set països diferents: Espanya, Bèlgica, França, Alemanya, Macedònia, Grècia i Turquia, on es visitaran camps de refugiats, centres de detenció, controls fronterers i institucions diverses i s’hi entrevistaran experts en migracions i personalitats europees.

El pressupost del documental és de 30.000 €, que els seus impulsors provaran d’obtenir a través de la plataforma de micromecenatge Verkami. Marta Hernàndez, estudiant del grau de Comunicació Audiovisual de la Facultat, participa en aquest projecte i és presidenta d’Arsomnia Productions i codirectora de LaColumna.cat.