Activitats

Dos estudiants de CAV presenten el projecte audiovisual «Antibiòtics, consum responsable» als EE.UU

Eloi Trullàs i Judit Morgó, estudiants del grau de Comunicació Audivisual, viatjaran a San Diego (Califòrnia) aquest mes d’abril per presentar el projecte Antibiòtics, consum responsable al congrés Experimental Biology Annual Meeting que aplega més de 14.000 investigadors d’arreu del món. Hi assistiran acompanyats de dues estudiants dels graus de Medicina i Odontologia, Andrea Fernández i Tatiana Ignavova, en representació del grup d’estudiants i de professors tutors que el curs passat  van produir tres càpsules audiovisuals per alertar la població de la necessitat de consumir de forma responsable un dels fàrmacs més prescrits: els antibiòtics. Els estudiants poden viatjar als EUA gràcies a la implicació del vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística i dels deganats de les Facultats i també al patrocini de l’empresa BCNgenerics.

Aquesta iniciativa, pionera a la Universitat de Barcelona, és un projecte d’Aprenentage-Servei (ApS) i ha implicat un treball transversal i col·laboratiu entre estudiants i professors de diferents facultats amb una finalitat de servei a la societat. Hi participen els professors Jaume Vilaseca i M. Àngels García, del grau de Comunicació Audiovisual, i la professora Laura Cuffí, del grau de Medicina.

El treball sobre el consum d’antibiòtics va obrir camí als quatre nous projectes d’Aprenentage-Servei que s’estan desenvolupant a la Facultat durant aquest curs —un dels quals reuneix per segona vegada estudiants de Ciències de la Salut i de Comunicació Audiovisual—  i es desenvolupen en el marc de les assignatures Projectes 2 i Treball de final de grau, i dins del projecte d’innovació docent «Innovant en la millora de les capacitats persuasives de l’estudiant de Comunicació Audiovisual i en la construcció de la seva imatge i projecció professionals» (2016PID-UB/026).