Activitats

El Primer premi de recerca en l’àmbit de la informació i la documentació ja té guanyador

Joan Serra i Ortega, alumne de l’IES Pere Fontdevila de Gironella, ha guanyat el Primer premi de recerca en l'àmbit de la informació i la documentació al millor treball de recerca de batxillerat en aquest àmbit, convocat per la Facultat i el COBD pel treball Museu virtual de la Patum. Aplicació per iPhone. El jurat ha valorat la qualitat del treball en el seu conjunt, així com el producte resultant, que utilitza la darrera tecnologia mòbil per crear un sistema d’informació que facilita l’accés a un esdeveniment cultural de rellevància.

La convocatòria s'adreçava als estudiants matriculats en el darrer curs de batxillerat el curs 2012-13 en centres d’ensenyament públics o privats de Catalunya. Els treballs de recerca, que podien ser individuals o col·lectius, havien de ser inèdits i tenir relació amb l’àmbit de la informació i la documentació. A tall d’exemple, els treballs poden versar sobre temes com el món del llibre, les biblioteques i els arxius, els sistemes d’informació i documentació, els arxius d'imatges i sonors, els hàbits i les pràctiques lectores, els nous formats de la informació, el llibre digital, la cerca i ús de la informació a Internet, la informació i els dispositius mòbils, les xarxes socials, les biblioteques i els arxius digitals, les llibreries, la gestió de la documentació a les empreses, l’estructuració dels continguts a les webs, etc.

El termini màxim de presentació dels treballs acabava el 15 de maig de 2013 i el lliurament del premi, dotat amb 700 € es farà a principis del curs vinent, en una data que s’anunciarà oportunament.