Professorat

Gema Santos presenta un estudi sobre recursos educatius oberts

La professora de la FIMA Gema Santos ha presentat la comunicació “Domains of Open Educational Resources (OER) in the Spanish Universities”, el passat 21 d’abril de 2021 dins l’OER 21 Domains, la 12a  conferència anual sobre recerca en educació oberta organitzada per l’Association for Learning Technology (ALT).

La presentació, disponible a Zenodo, ha consistit en dues parts. En la primera s’han compartit els principals resultats i conclusions de la recerca publicada a la revista Profesional de la información a finals del 2020: “Open educational resources (OER) in the Spanish universities”. La segona ha estat una dinàmica de grup a través de l’eina padlet. Aquesta ha servit per recollir contribucions, entre els experts i assistents a la conferència, sobre casos i exemples reals d’OERS al voltant de cinc temàtiques: cerca, creació, adaptació, avaluació, recol·lecció i repositoris institucionals.

La xerrada es va poder seguir en línia pels inscrits a la conferència, a través de la plataforma d’emissió StreamYard, i també es va enregistrar per ser publicada al canal OERxDomains de Youtube. La intervenció va generar diverses piulades, que es poden seguir amb les etiquetes #SpanishOER21 i, el genèric de la conferència, #OERxDomains21.