Ha acabat el projecte del CBUES

El dilluns 10 de juny va tenir lloc la sessió de tancament del projecte de creació del Consorcio de Bibliotecas Universitarias de El Salvador (CBUES), que ha estat coordinat per Cristóbal Urbano i Rosa Seguí i es va iniciar el gener de 2011. Es tracta d’un projecte de cooperació internacional que ha estat finançat per AECID i que ha comptat amb el suport desinteressat de diversos professors de la nostra Facultat i de bibliotecaris del CRAI de la UB. A la reunió de clausura, van assistir-hi rectors, vicerectors i directors de biblioteques de les deu universitats que formen el CBUES, el degà de la nostra Facultat, i representants del Ministerio de Educación de El Salvador i d’AECID.

Tothom va valorar molt positivament els resultats del projecte, entre els quals es poden destacar la creació del repositori REDICCES, l’adquisició de llicències d’ús de milers de llibres i revistes digitals per a tot el país, la creació de l’oficina tècnica del CBUES, o la realització de cursos de formació especialitzats. En aquests moments, gràcies a les aportacions de les universitats i del Ministerio de Educación, ja es disposa de finançament per al manteniment dels programes i els serveis per a 2013 i 2014.