Professorat

Ha mort Joaquim Molas, antic director de l’EU Jordi Rubió i Balaguer de Biblioteconomia i Documentació

El passat 16 de març, va morir als 84 anys el catedràtic de literatura catalana Joaquim Molas i Batllori. Joaquim Molas —estudiós de la literatura, crític literari i Premi d’Honor de les Lletres Catalanes— va ser director de l’Escola Universitària Jordi Rubió i Balaguer de Biblioteconomia i Documentació entre els anys 1982 i 1983, en el moment que l’Escola i els estudis adquirien rang universitari. La seva vídua, Maria Capdevila —a qui volem expressar el nostre condol—, és bibliotecària. El 2102, Molas havia fet donació donació del seu fons a la Biblioteca Museu Víctor Balaguer de Vilanova i la Geltrú. El fons Dr. Molas —que aplega 22.000 llibres, manuscrits d'escriptors com ara Espriu, Villalonga, Porcel, o Rodoreda, una hemeroteca formada per vora 130 títols i el seu arxiu personal i professional— és una font essencial per a l'estudi de les avantguardes culturals catalanes i europees.