Professió

Ha mort la bibliotecària M. Mercè Cardona

Ahir, dimarts, va morir a l’edat de 90 anys la bibliotecària M. Mercè Cardona i Navarro (Girona, 23.10.1926 – Barcelona, 27.02.2017). Mercè Cardona es va titular el 1950 a l’Escola de Bibliotecàries amb la tesina, feta conjuntament amb M. Eulàlia Mata Garriga i María Trias Fargas, Bibliografía de artículos de misceláneas españolas del siglo XX, exceptuando las de Cervantes, i tot seguit va començar a treballar a la biblioteca de la Caixa de Pensions a Girona. El 1986, obtingué el títol de diplomada en Biblioteconomia i Documentació, després d’haver realitzat els cursos d’actualització corresponents.

El curs passat, Mercè Cardona va reprendre la seva relació amb la Facultat quan va fer donació de la seva col·lecció d’ex-libris amb la voluntat que fossin utilitzats per a usos docents. Amb motiu d’aquesta donació, el projecte Història de la publicitat del llibre a Espanya, el grup Exemplar i el màster de Biblioteques i Col·leccions Patrimonials (MBCP) van organitzar la Jornada d’ex-libris i col·leccionisme i una exposició coordinada per Pedro Rueda i Isaura Solé.