Professorat

Jornades de Revistes de RACO: qualitat i visibilitat de les revistes (20 i 27 d’octubre i 3 i 10 de novembre 2020)

El Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), el Centre de Recerca en Informació Comunicació i Cultura de la Universitat de Barcelona (CRICC) i AQU Catalunya hem organitzat els dies 20 i 27 d’octubre i 3 i 10 de novembre de 2020, quatre sessions dins les Jornades de Revistes de RACO: qualitat i visibilitat de les revistes. RACO és un repositori cooperatiu de revistes catalanes amb accés obert.

Cada sessió dura una hora i mitja (de les 12.30 a les 14 hores) i es podrà seguir en directe per Youtube i Facebook a través d’un enllaç que es facilitarà per correu electrònic, prèvia inscripció.

Les temàtiques de les sessions són les següents:

20 d’octubre, 12.30-14.00 hores. Sessió 1: La millora de la qualitat de les revistes i la seva avaluació

Moderador: Martí Casadesús, AQU Catalunya
Ponents:

• Esteve Arboix, secretari de la CAR (Comissió d’Avaluació de la Recerca) d’AQU Catalunya
  • Ismael Ràfols, investigador sènior del Centre d’Estudis de Ciència i Tecnologia (CWTS), Universitat de Leiden
  • Flocel Sabaté, catedràtic d’Història Medieval de la UdL i membre de la Comissió Específica d’Humanitats de la CAR

27 d’octubre, 12.30-14.00 hores. Sessió 2: El canvi accelerat i exigent de les revistes científiques

Moderadora: Candela Ollé, Universitat Oberta de Catalunya

• Jamie Hutchins, director d’Open Access Innovation, ProQuest
  • Alexandre López-Borrull, Universitat Oberta de Catalunya
  • Cristóbal Urbano, Universitat de Barcelona

3 de novembre, 12.30-14.00 hores. Sessió 3: Canvis, millores i noves possibilitats de RACO

Moderadora: Sandra Reoyo, CSUC

• Lluís Anglada, CSUC
  • Iris Parusel, CSUC
  • Natalia Torres, CSUC

10 de novembre , 12.30-14.00 hores. Sessió 4: Taula rodona. Tenen futur les revistes? Quin?

Moderador: Ernest Abadal, director del Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (UB)
Ponents:

• Teresa Cabré, presidenta de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans
  • Joan Gómez, director general de Recerca de la Secretaria d’Universitats i Recerca
  • Josep Joan Moreso, president de l’AQU Catalunya
  • Oriol Ponsatí-Murlà, director de la Institució de les Lletres Catalanes