Professió

La recerca en obert a la UB assoleix unes xifres rodones

El TDX és un repositori creat el 2001 pel CBUC, Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (avui integrat dins del CSUC). Posa a disposició de tothom, en obert, pràcticament la totalitat de les tesis doctorals que es presenten a les universitats catalanes i a d’altres llocs de l’Estat. Actualment, compta amb un total de quasi 30.000 tesis dipositades.

Gairebé coincidint amb aquesta xifra rodona, també ha estat publicada al TDX una tesi del nostre Departament de Biblioteconomia, Documentació i Comunicació Audiovisual. Es tracta de la recerca duta a terme per Tahereh Dehdarirad, Women in science and higher education: a bibliometric approach. La Tahereh, d’origen iranià, ja fa uns anys que du a terme la seva tasca investigadora a la nostra Facultat. Al web de la Facultat, hi ha una pàgina [http://www.ub.edu/biblio/doctorat-dinformacio-i-comunicacio/historic-de-tesis-doctorals.html] amb la relació de totes les tesis defensades al nostre Departament.

Recentment s’ha assolit una altra xifra rodona pel que fa a la publicació en obert dels resultats de la recerca a la UB: al Dipòsit digital de la nostra institució, s’ha arribat al document número 16.000. Recordem que aquest repositori recull tota mena de treballs de recerca duts a terme pel personal i l’alumnat de la UB, que es posen a disposició de qualsevol persona interessada.