Presència de la Facultat a CRECS 2016 (5 i 6 de maig)

Els dies 5 i 6 de maig de 2016, tindrà lloc a Barcelona la 6a Conferencia sobre Calidad de Revistas de Ciencias Sociales y Humanidades CRECS 2016, que organitzen El profesional de la información i la Universitat de Barcelona.

Mario Pérez-Montoro, hi modera la presentació «Web of Science. Objetivos y evolución de las revistas recogidas en ESCI» de Mila Cahue (Thomson Reuters), i la ponència «Unidad de comunicación científica ¿revista o artículo? Análisis a través del ‘conteo de uso’ de la Web of Science» de Miguel-Ángel Vera-Baceta (Universidad de Murcia).

Al seu torn, Javier Guallar condueix les sessions de comunicacions dedicades a revistes i dades d’investigació i a l’anàlisi de països i àrees de recerca, i Ernest Abadal la sessió dedicada a polítiques de qualitat. Així mateix,Guallar i Abadal hi presenten la comunicació «Métodos y técnicas de investigación en revistas españolas de Documentación (2012-14)», juntament amb Núria Ferran (UOC) i Adán Server (Biblioteca de l’Ateneu Barcelonès).

Cal dir també que el professor Cristóbal Urbano participa a la taula rodona «Certificación de la calidad de las revistas: situación actual para las Ciencias Humanas y Sociales», juntament amb Miguel-Ángel Vera i Rafael Repiso, i Ernest Abadal, Javier Guallar, Mario Pérez-Montoro i Carina Rey formen part del comitè científic de la conferència.

Al llarg de les jornades, es concedirá el 1r Premio SCImago–El profesional de la información al mejor artículo, escollit entre els articles publicats a la revista El profesional de la información durant els darrers sis anys. Formen part del jurat, els professors de la Facultat Ernest Abadal, Lluís Agustí, Núria Balagué, Javier Guallar, Mario Pérez-Montoro, Carina Rey, Josep Manuel Rodríguez Gairín i Cristóbal Urbano.