Professorat

Presentació d’un llibre sobre Jaume Massó i Torrents, professor de l’Escola de Bibliotecàries

El proper 20 de gener, a les 18 h, tindrà lloc a l’Institut d’Estudis Catalans (sala Prat de la Riba) la presentació del llibre Jaume Massó i Torrents i la modernitat, 1863-1943: de L'Avenç a l'Institut d'Estudis Catalans, d’Albert Balcells.

Jaume Massó i Torrents (1863-1943) —en paraules de Balcells, una figura cabdal en la transformació, el desenvolupament i l’actualització de la cultura catalana entre el darrer quart del segle XIX i el primer terç del segle XX— va ser professor de literatura a l’Escola de Bibliotecàries entre els anys 1917 i 1939. A la Biblioteca de Catalunya es custodia el seu fons personal i hi podem consultar un inventari de correspondència.