Presentació de les apps de Filmin i RAC1 a Disseny d’interacció

El consum de vídeo i de ràdio sota demanda s’ha duplicat en el darrer any i s’està configurant com un dels serveis més utilitzats per a l’oci i per mantenir-se al dia, respectivament. A l’assignatura de Disseny d’interacció, del grau de Comunicació Audiovisual de la FIMA, els estudiants desenvolupen la part pràctica del curs sota dos reptes professionals: el disseny d’un producte o servei de vídeo sota demanda o bé d’un mitjà de comunicació digital. Han d’aplicar mètodes propis del disseny centrat en les persones per aconseguir dissenyar una web o app, tenint molt present l’experiència d’usuari (UX).

Per aproximar els seus treballs a la realitat del mercat, s’ha convidat a l’aula dos experts. D’una banda, el passat 17 de maig de 2021, Beatriz Gómez Pérez, digital product designer de Testing Time, de Zurich, ha exposat la proposta de redisseny que va realitzar sobre el servei de Filmin com a proposta de treball final de màster (TFM), explicant com es va realitzar tot el procés de disseny per entendre millor les necessitats de les persones usuàries i com satisfer-les de forma adequada seguint una aproximació UX.

D’altra banda, el 26 de maig, Nacho Sánchez, CEO d’InqBarna, va presentar el redisseny de l’app de RAC1, en un context en el qual cada vegada més les apps dels mitjans de comunicació de ràdio s’assemblen més a les de música sota demanda i serveis d’streaming. Ens ha explicat com s’ha treballat amb les persones usuàries per detectar necessitats i motivacions i ens ha compartit els resultats d’acceptació de l’app i idees de treball futur.