Seminari Maredata 2021

El 4 de juny de 2021 es va dur a terme el seminari Maredata 2021, amb 200 persones inscrites. El seminari ha estat organitzat per la xarxa temàtica espanyola sobre dades de recerca en obert Maredata, integrada per set institucions: CSIC, Ingenio, Universitat d’Alacant, Universitat de Barcelona, Universidad Carlos III, UOC i Universitat Politècnica de València, i amb la col·laboració de la FIMA.

La primera taula rodona del Seminari volia reflexionar sobre les bones pràctiques en la gestió de dades de recerca i va ser moderada per Reme Melero. Alexandre López Borrull va fer una aproximació a les “Recomendaciones para la gestión de datos de investigación” de Reme Melero; José Manuel Calabuig va explicar el procediment de gestió de dades a la UPV, Alfonso València va ressaltar la importància de les dades mèdiques i Daniel Codina López va parlar sobre les dades de salut amb els models i prediccions de COVID-19, àmbit en què s’ha realitzat una gran tasca d’investigació i gestió de dades en l’últim any. Tony Hernández va tancar la primera taula amb les bones pràctiques en gestió de dades de recerca dins el projecte Maredata.

La segona taula, moderada per Antònia Ferrer, es va centrar en el valor polític i avaluatiu dels datasets. Eva Méndez va parlar de l’Open Research Europe i les dades de recerca a la Universidad Carlos III de Madrid. Robert Fabregat, director general de Recerca i Innovació del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, va aportar el punt de vista dels reptes i dificultats des de les perspectives política i ètica per accedir i treballar amb les dades de salut, i va compartir el projecte PADRIS (Programa d’Analítica de Dades per a la Recerca i la Innovació en Salut), Lluís Anglada es va centrar en les activitats de suport a la publicació de dades FAIR en el sistema de recerca català, fent referència als plans de gestió de dades, i Ciro Llueca va tancar la segona taula amb la recentment estrenada Política de Coneixement Obert de la UOC.

Podeu veure el vídeo complet del Seminari Maredata 2021 al canal Youtube de la FIMA.