Activitats

Un documental de l’exalumne José Carlos Rodríguez, a l’Espai Cultural Fàbrica Vella de Sallent

El proper dissabte 26 de gener de 2019 a les 18 h, s’estrenarà a l’Espai Cultural Fàbrica Vella de Sallent, el documental «L’Estació, el meu barri». El llargmetratge va sorgir a partir del Treball de fi de grau de Comunicació Audiovisual de l’estudiant José Carlos Rodríguez, tutoritzat pel professor Ricard Belis. El documental fa un viatge per la història del desaparegut barri de l’Estació, de Sallent. La seva comunitat, de 322 famílies, va haver d’abandonar els seus habitatges davant el risc d’esfondrament del subsol.

El projecte de José Carlos Rodríguez gira al voltant de 16 testimonis; diferents generacions veïnals, representació política, representació de la Policia Local de Sallent i un testimoni de l’empresa minera Iberpotash. La base documental de la proposta ve provinent de l’arxiu municipal, la biblioteca de Sallent, del Departament de Documentació de TV3 i de l’arxiu particular dels veïns.

El llargmetratge, que va rebre una subvenció per part de l’Ajuntament de Sallent, va aconseguir tirar endavant una campanya de micromecenatge a la plataforma Verkami. El més important, en paraules del seu director, és que «tot plegat ens ha permès crear memòria històrica d’un territori que no tornarà a existir».