Professorat

El Kit REA Rebiun, coordinat per Gema Santos, rep un premi de l’Open Education Global

El Kit REA Rebiun, coordinat per la professora de la FIMA Gema Santos, dins l’acció OER del grup de treball de repositoris de Rebiun, ha rebut el premi Open Reuse/Remix/Adaptation Award de l’Open Education Global. L’anunci dels guanyadors s’ha donat a conèixer el passat divendres 15 d’octubre al lloc web 2021 Open Assets Awards Winners.

Aquest premi ha estat atorgat pel comitè de premis OE com a exemple destacat de reutilització, remescla i adaptació de recursos educatius oberts. Les raons han estat les següents:

• És un recurs educatiu obert (Open Educational Resource, OER) que tracta de recursos educatius oberts. Consisteix en un conjunt d’eines dirigides al personal docent i  bibliotecari per explicar com crear, utilitzar, reutilitzar, compartir i implementar els OER en l’ensenyament i l’aprenentatge.
  • És un exemple de reutilització. Es tracta d’una adaptació al context espanyol de l’OER Toolkit, creat originàriament per les biblioteques universitàries d’Ontario i s’ha reutilitzat per generar nous kits de recursos educatius oberts en altres institucions universitàries.
  • És un exemple de cocreació: ha estat elaborat col·laborativament per les biblioteques de Rebiun. També es destaca que és un OER en castellà, ja que la majoria de recursos d’aquest tipus són en llengua anglesa i això és especialment útil per a la comunitat de parla espanyola.
  • El kit contribueix a la implementació de la Unesco OER Recommendation de 2019, concretament pel que fa a les àrees d’acció 1, de construcció i desenvolupament de capacitació en OER i 4, de foment de recursos inclusius, equitatius i multilingües.
  • I, finalment, però no menys important, per l’impacte i gran acceptació del kit dins l’entorn educatiu espanyol i llatinoamericà.

Més informació a:
Blok de BiD: Kits d’eines per obrir l’ensenyament: aprenguem a ensenyar amb OER