Professorat

Jorge Franganillo opina sobre la intel·ligència artificial a Quince UCR

El professor Jorge Franganillo va intervenir el passat 11 d’abril de 2023 en una peça audiovisual del canal de televisió de la Universitat de Costa Rica, Quince UCR, que emet continguts culturals i educatius amb un enfocament humanístic. En el marc de l’espai divulgatiu titulat «Vení que te cuento», la peça explora alguns dels ràpids progressos que s’estan fent en el camp de la intel·ligència artificial generativa. Són desenvolupaments que permeten crear textos, imatges o sons amb l’ajut de models computacionals que aprenen de grans quantitats de dades.

En la seva intervenció (en el vídeo, a partir del minut 2:30), en Jorge se centra en la capacitat de la intel·ligència artificial per imitar l’escriptura humana i explora quins són els beneficis i els riscos d’aquesta pràctica: per bé que la intel·ligència artificial pot agilitar la creació de notícies basades en dades quantitatives, alhora pot reduir la qualitat i la varietat dels continguts, i podria empobrir, en conseqüència, la dieta informativa del públic lector.