Acabament del projecte Erasmus+ DECriS

L’abril de 2021 va començar el projecte DECriS (Digital Education for Crisis Situations: times when there is no alternative), dins del programa Erasmus+ Key Action 2 (Cooperation for innovation and the exchange of good practices), en el qual ha participat la nostra Facultat. L’objectiu del projecte era estudiar el desenvolupament d’estratègies i materials docents digitals per a situacions de crisi, com les que s’han viscut en l’època de la pandèmia passada en 2020-2021.

El centre coordinador del projecte ha estat la Facultat d’Humanitats i Ciències Socials de la Universitaty d’Osijek (Croàcia) i també en formen part universitats d’Alemanya, Bòsnia i Hercegovina, Bulgària, Croàcia, Nova Zelanda i Rússia. Per part de la FIMA, el coordinador ha estat Cristóbal Urbano, i hi han participat també Sílvia Argudo, Juanjo Boté, Gema Santos i Aurora Vall.

Els passats 22 i 23 de maig de 2023 va tenir lloc a Osijek la reunió de tancament del projecte, que va incloure un congrés internacional sobre transformació i inclusió digital de les institucions d’ensenyament superior en situacions de crisi. En aquest congrés, Cristóbal Urbano i Juanjo Boté varen presentar la comunicació «Digital education appraisal and quality perception by students and teachers at DECriS partner HEIs during the COVID-19 crisis: DECriS IO2 Report». Per la seva banda, Joel Vallés (alumne de l’últim curs del grau en Informació i Documentació) i Cristóbal Urbano van presentar la comunicació «A proposal to bring together the European community of creators and users of OER in LIS: a participatory website around an aggregator», a partir del TFG de l’alumne, i en la qual també participà Gema Santos.