alumnes davant de beteve
Activitats

Els alumnes de Preparació al Pràcticum de 3r de GIDD visiten Betevé

El passat 21 de febrer de 2024, els alumnes de GIDD i d’InfoCom que estan cursant l’assignatura Preparació al Pràcticum, van participar en la primera de les sortides programades al llarg del semestre per conèixer de primera mà la vida professional i els possibles centres on portar a terme el Pràcticum el curs que ve.

En aquest cas, van poder visitar les instal·lacions de Betevé i escoltar les explicacions de Joan Chaparro i Mireia Udina, documentalistes d’aquest mitjà de comunicació. Entre altres qüestions, van parlar del canvi constant de formats i com és d’important tenir-los en compte a l’hora de moure i arxivar la informació, dels instruments per a la descripció d’imatges, la necessitat de bons llenguatges documentals per a una bona recuperació de la informació, els possibles conflictes ètics a l’hora de triar les imatges que han d’acompanyar les notícies o l’ús de la intel·ligència artificial (IA) per a la millora de les imatges antigues, entre moltes altres.

Una visita molt interessant que ha servit, a més, perquè els alumnes, especialment els d’InfoCom, entenguin l’estreta relació entre la comunicació audiovisual i la informació i documentació.