La FIMA a la X Festa de la Ciència de la Universitat de Barcelona (UB)

Divendres 10 de maig de 2024, la FIMA va ser present a la X Festa de la Ciència de la Universitat de Barcelona (UB) amb l’activitat «Ens manipulen les imatges?» sobre la creació d’imatges amb intel·ligència artificial (IA). La Festa de la Ciència, organitzada per la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+I) de la Universitat de Barcelona, amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) – Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, és un esdeveniment en el qual la UB obre les portes de la Universitat a la ciutadania per fer accessible la recerca que porten a terme els seus investigadors.

L’activitat va ser conduïda per Mari Vállez, IP (investigadora principal) del projecte de recerca CUVICOM amb la col·laboració d’Anna Ventura i Diana Bajaña, investigadores predoctorals del programa de doctorat en Informació i Comunicació.

Al taller es va reflexionar sobre com utilitzar la intel·ligència artificial per generar imatges d’una manera ètica. De la mateixa manera, es va explicar el funcionament de les fake news i el fenomen de la desinformació a través de l’ús d’imatges falses o mal contextualitzades. Tot això, a través del joc, diferenciant imatges reals i altres generades per IA, contrastant fonts i aportant context a cada imatge. L’objectiu era contribuir a despertar vocacions per als estudis en gestió de la informació.

Al canal de YouTube de la UB trobareu un videoresum de la X Festa de la Ciència de la UB.