Canvi de nom: Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals

La Facultat de Biblioteconomia i Documentació està a punt de canviar de nom, ben aviat passarà a dir-se Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals.

La Facultat, com a continuadora de l’antiga Escola Superior de Bibliotecàries creada l’any 1915 per la Mancomunitat de Catalunya, s’ha dedicat tradicionalment a la docència i la recerca en Biblioteconomia i Documentació. Però des de l’any 2012 també acull els estudis de Comunicació Audiovisual. Per aquesta raó era necessari canviar el nom del centre i trobar-ne un que identifiqués la totalitat dels estudis que s’hi fan; és un canvi de nom que per raons similars ja s’ha fet a moltes altres facultats de la mateixa Universitat de Barcelona.

La incorporació del terme «Informació» en lloc del de «Biblioteconomia i Documentació» no significa una renúncia a aquestes arrels, sino més aviat una adaptació d’aquestes al món actual. La Biblioteconomia i la Documentació continuen sent les bases científiques de la nostra àrea, però ara cal reconèixer que el seu objecte de treball s’ha ampliat més enllà del llibre. Cada cop més gestionem informació en forma de dades (textuals, numèriques, sonores o gràfiques) que després es materialitzen en multitud d’objectes documentals. Per aquesta raó, des de fa anys en anglès es parla d’Information Science.

D’altra banda, «Mitjans Audiovisuals» identifica bé que els estudis audiovisuals que s’imparteixen a la Facultat van destinats a formar professionals que treballaran en una multitud de mitjans diferents: cinema, televisió, Internet…

El nou nom de Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals ja ha estat aprovat per la Junta de la Facultat, pel Consell de Govern i el Consell Social de la Universitat. Però encara no serà oficial fins que es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, fet que esperem que es produeixi en les properes setmanes.