Concedits dos projectes I+D+i a professorat de la FIMA

Dos projectes de professorat de la FIMA han obtingut finançament recentment en la convocatòria de Projectes I+D+i 2020 de l’Agència Estatal de Recerca.

D’una banda, el projecte Women and Wikipedia (W&W): Analysis of the gender gap in the co-production of knowledge in the Wikipedias of Spain està liderat per la professora de la Facultat Núria Ferran i ha obtingut un import de 60.500 euros. Hi participen els professors de la FIMA Maite Comalat, Amadeu Pons i Aurora Vall, juntament amb Patricia Castellanos (UIV) i Julio Meneses i Julià Minguillón (UOC). En aquest projecte es vol estudiar entre d’altres coses com les dones poden ser capaces d’accedir, editar (i transformar) la Wikipedia de manera efectiva, analitzant l’existència de biaixos de gènere en l’enciclopèdia en termes de participació i en el procés de negociació per decidir la notorietat dels articles, estudiant les barreres que troben les dones per ser reconegudes en l’enciclopèdia i proposant pràctiques d’edició per superar-les.

D’altra banda, el projecte Transmedia Gender & LGBTI+ Literacy‘ (TRANSGELIT), està liderat per les professores de la Facultat Maria Jose Masanet i Maddalena Fedele i ha obtingut un import total de 48.279 euros. Al projecte participen els professors de la FIMA Hibai López, Laia Manresa, Paula Ortiz i Sergio Villanueva, i investigadores de la Facultat d’Educació de la UB i altres entitats com el Centre Jove d’Atenció a les Sexualitats (CJAS), el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) i el Consell Nacional de Joventut de Catalunya (CNJC). TRANSGELIT consisteix en un disseny participatiu amb agents educatius, adolescents i joves que té l’objectiu de crear recursos i materials audiovisuals educatius per treballar la perspectiva de gènere i LGBTI+ en entorns formals i no formals d’educació.