Cristóbal Urbano, «visiting scholar» a la Kent State University

Durant aquest primer trimestre del curs, el professor Cristóbal Urbano està fent una estada a la KSU School of Library and Information Science d'Ohio (Estats Units), una escola que forma part del College of Communication and Information (un apunt del seu blog es fa ressó de la visita).

Al llarg de la seva llicència postcàrrec, el nostre antic degà té previst d'investigar sobre estudis d'ús i d'usuaris dels llibres digitals, així com sobre les polítiques d'adquisició de les biblioteques universitàries d'Ohio en el nou entorn digital. En aquest estat del nord-est dels Estats Units, la cooperació bibliotecària sempre ha tingut un paper important gràcies a l'actuació de diferents consorcis de biblioteques (destaca OhioLink en el camp de les universitats), i hi ha la seu d'OCLC, empresa de serveis bibliotecaris que va nèixer com una xarxa cooperativa dels colleges i les universitats de l'estat. En Cristóbal ha estat convidat a assistir, del 5 al 7 de novembre, a l'OCLC Global Council Meeting.

En el terreny docent, Cristóbal Urbano s'entrevistarà amb diversos professors de la SLIS que li han permès l'accés als campus virtuals de les seves assignatures per obtenir informació sobre metodologies docents i per analitzar aspectes relacionats amb l'avaluació continuada.