El professor Jordi Andreu col·labora a un reportatge de TV3

El passat 29 de desembre de 2019, en l’edició del TN Migdia de TV3 es va emetre el reportatge La falsa repressió econòmica a les empreses alemanyes de l’Espanya franquista en el qual ha participat el professor de la Facultat Jordi Andreu.

Montserrat Bailac, responsable del fons històric del Departament de Documentació de Televisió de Catalunya (TV3), i Gil Toll, reporter de la secció d’economia i del programa Valor Afegit de TV3, es posaren en contacte amb el professor Jordi Andreu, director tècnic de l’Arxiu Històric Banc Sabadell (AHBS) per l’interès informatiu que els va generar una part del fons documental de l’AHBS. En concret s’interessaren per la documentació pertanyent a les transaccions realitzades en el Bank of London and South America Limited (BOLSA) entre el compte dels Representants a Espanya del Consell Aliat de Control per Alemanya i els comptes dels països pertanyents al bàndol aliat durant la Segona Guerra Mundial. Després d’analitzar la documentació, decidiren fer la gravació d’imatges de les instal·lacions de l’Arxiu així com de la pròpia documentació per tal de muntar una peça informativa. Per aquesta raó, un equip de Televisió de Catalunya (TVC) es va desplaçar fins a les instal·lacions de l’AHBS a Polinyà.

Per ampliar informació sobre aquesta documentació i la raó de la seva pertinença a l’AHBS vegeu la notícia El negocio del bloqueo de cuentas del Tercer Reich a través de la documentación del AHBS.