Activitats

Estudiants de Comunicació Audiovisual participen en un projecte d’Aprenentatge-Servei

Estudiants del grau de Comunicació Audiovisual han participat en un projecte de l’ApS (Aprenentatge-Servei), un grup de treball de l’ICE que fa una proposta docent i de recerca que pretén integrar el servei a la comunitat i l’aprenentatge acadèmic per tal que els estudiants es formin mentre treballen sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

En aquest cas, els estudiants de CAV han col·laborat amb estudiants de la Facultat de Medicina en una campanya de conscienciació social sobre la importància de fer un bon ús dels antibiòtics. En el marc de l’assignatura Projectes II, van elaborar tres vídeos que combinen la ficció amb el gènere policíac, amb la pretensió de promoure el consum responsable d’antibiòtics.

Ara, el projecte s’ha començat a difondre i els estudiants el van presentar el passat 20 de juny al XXXVII Congreso de la Sociedad Española de Farmacología amb la comunicació «An academic service-learning activity in higher education to promote responsible use of antibiotics». El mes d’octubre, seran a Sevilla al VIII Congreso Nacional y III Internacional de Aprendizaje-Servicio Universitario (Aps-U8) amb el pòster «Divulgación del uso responsable de los antibióticos mediante un proyecto de Aprendizaje-Servicio en la Universidad de Barcelona». Per assistir al congrés, dos estudiants de CAV han rebut un ajut de la Facultat.

El producte és present a diversos concursos, però, sigui quin sigui el veredicte final, alumnes i professors coincideixen a afirmar que l’experiència de treballar en equip amb persones provinents de diversos àmbits ha estat molt positiva i gratificant.