Activitats

Estudiants de la Universitat de l’Experiència, a Granada, amb la professora Maria Elvira

Entre els dies 25 i 29 de gener, la professora Maria Elvira i un nodrit grup d’alumnes de l’assignatura Documents personals: organització, conservació i ús, del curs Biblioteques i Arxius en l’Era Digital que imparteix la nostra Facultat en el marc de la Universitat de l’Experiència, als quals s’han sumat un bon nombre d’estudiants d’altres promocions, van ser a Granada per conèixer institucions culturals, arxius i biblioteques. Allà, van ser acollits per estudiants de l’Aula Permanente de Formación Abierta de la Universidad de Granada i van assistir a una classe sobre literatura romàntica dedicada Zorrilla i Bécquer.

Com de costum, els nostres infatigables viatgers van visitar una pila de centres, entre d’altres, la Biblioteca de la Universitat de Granada —on van poder escoltar interessants explicacions sobre el Codex Granatensis, una de les peces més rellevants del fons antic d’aquesta biblioteca—, la Huerta de San Vicente —casa d’estiueig de Federico García Lorca—, el Monasterio de San Jerónimo, l’Archivo de la Real Chancilleria, la Capilla Real i la Catedral, la Casa Museo Manuel de Falla, el Parque de las Ciencias i la Fundación Rodríguez-Acosta. En aquest viatge, tampoc podien faltar les tradicionals visites a l’Alhambra, al barri de l’Albaicín, i a l’Abadía del Sacromonte, amb els seus controvertits Libros plúmbeos. Entre moltes altres activitats complementàries, els estudiants de l’Experiència van poder escoltar un concert de Mendelssohn i Schubert a l’Auditorio Manuel de Falla, a càrrec de l’orquestra Ciudad de Granada.

D’aquesta manera, els viatges dels estudiants de l’Experiència guiats per la professora Maria Elvira ja comencen a ser una tradició del tot consolidada: Roma (2012), Sevilla (2013), Madrid (2013), Salamanca (2014) i Valladolid (2015).