Èxit de participació a l’aniversari del «Sense ficció» a la Facultat

Amb motiu del 5è aniversari del programa Sense ficció de TV3, l'equip del programa i la Facultat de Biblioteconomia i Documentació han celebrat el dijous, 22 de maig, una jornada acadèmica sobre el món del documental i la importància creixent que aquest gènere televisiu està adquirint en la societat actual.

Al matí, la sala d'actes de la Facultat ha acollit una sessió presentada per Carina Rey, Comissionada per a Sistemes d'Informació i Documentació de la UB, Eugeni Sallent, director de TV3, i Joan Salvat, director de Sense ficció. Tot seguit, Nick Fraser, director del programa de documentals Storyville, de la BBC, ha ofert la ponència «Why Documentary Matters». A continuació, Joan Salvat i Nick Fraser han participat en una taula rodona amb Tono Folguera, productor independent i president de l'associació de productores catalanes Pro-Docs, Joan González, director de DocsBarcelona, i Jordi Balló, director del màster de Documental de Creació de la UPF, en la qual han debatut sobre el paper del documental a la societat.

A la tarda, el professor Ricard Belis i altres professionals de l'àrea de documentals de TV3 han impartit un seguit de classes magistrals sobre la producció de documentals per a la televisió.

Podeu llegir dues cròniques de l'acte a la pàgina web de TV3 i al blog del programa i veure'n la peça que li han dedicat al Telenotícies.