Èxit de la Jornada Intensiu Digital (4a edició)

El passat dijous 13 de juny va tenir lloc a la Facultat la quarta edició de la jornada «Intensiu digital: Intercanvi d’Experiències en Col·leccions Digitals», organitzada pel CSUC, el CRICC i la Facultat i que tenia per objectiu presentar projectes innovadors en digitalització de col·leccions digitals.

Es van presentar set experiències de digitalització que van mostrar la relació entre sector públic i privat (Google Llibres a la Biblioteca de Catalunya, Google Arts al Museu Nacional d’Art de Catalunya, diversos projectes de l’empresa La Tempesta) o l’establiment d’aliances amb els agents territorials (xarxa CORE de Patrimoni Digital). També es van presentar dues iniciatives privades (el Museu Virtual de la Moda de Catalunya i el Centro de Documentación Publicitaria), així com algunes aplicacions del 3D i la realitat virtual als museus coordinats per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural.

Els assistents –més de 150 professionals procedents de l’àmbit de les biblioteques i els museus, fonamentalment– van posar de manifest l’interès que hi ha per conèixer de prop la situació actual i les tendències en la digitalització de col·leccions i en l’aplicació de tecnologia a fons documentals, arxivístics i museístics.

Properament es podran consultar les presentacions dels ponents a la pàgina web de l’activitat.