Activitats

Febrer, mes intens d’activitats per als estudiants d’Avaluació i qualitat del grau d’IiD

Els alumnes de l’assignatura Avaluació i qualitat del grau d’IiD han participat en diverses activitats al llarg d’aquest mes. Divendres, 17 de febrer, Roser Latorre, cap de l’Arxiu Administratiu de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, juntament amb el seu equip, va fer una xerrada amb un títol suggerent: «Menú de l’administració electrònica i gestió documental». La Roser ens va presentar uns entrants consistents en el marc legal i normatiu necessari per a l’exercici de la professió, uns primers plats confegits a base de les eines que s’han de crear per treballar (quadres de classificació o catàlegs i mapes de processos); segons plats formats pels llocs on s’aplica la gestió (registre general, gestor d’expedients, arxiu únic electrònic, etc.), i unes postres que feien referència al context de cadascú. Acompanyava aquest variat menú un reguitzell de vins, caves i licors que al·ludien a allò que és imprescindible per tirar endavant qualsevol projecte: un bon equip de treball amb objectius compartits.

El dimecres 22 de febrer, els alumnes del grup del matí van visitar la Factoria+, que forma part del CRAI/Biblioteca del Campus de Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Carme Cantos, cap de La Factoria+, va fer una breu presentació d’aquest nou servei de producció digital que dona suport als professors, estudiants i personal d’administració i serveis de la UPF i que inclou: Aula Global, Producció de Materials Multimèdia, Plataformes MOOC i Serveis Web. A continuació, el responsable de la Producció de Materials Multimèdia, Justí Torn, va mostrar alguns dels productes que s’elaboren des del seu departament i va guiar els estudiants en un recorregut pels platós i les sales de control que s’utilitzen habitualment. Per completar aquesta magnífica visita, Anna Magre, cap de la Biblioteca/CRAI del Campus de Poblenou, els va presentar els principals serveis que ofereixen i els va mostrar les instal·lacions de la Biblioteca.

Al seu torn, els estudiants del grup semipresencial van visitar la Biblioteca Jacques Dupin, Centre de Documentació de la Fundació Joan Miró de Barcelona, guiats per la seva directora, Teresa Martí i la seva companya Cristina  Pérez. Primer els van fer una breu introducció sobre l’origen de la Fundació i la biblioteca i, seguidament, els van ensenyar la base de dades de la biblioteca amb alguns exemples del seu gran potencial a l’hora de relacionar la col·lecció museística amb la bibliogràfica. Finalment, van mostrar-los algunes peces originals, com ara els catàlegs de les primeres exposicions de Joan Miró a Barcelona i a París.

Per completar aquesta intensa activitat, avui, divendres, 24 de febrer, els estudiants d’Avaluació i qualitat han assistit a una xerrada de Miguel Martínez Benítez, exalumne de la nostra Facultat i professor associat al màster de Gestió de Continguts Digitals. Actualment, és responsable de la Direcció de Màrqueting Operatiu de l’àrea de Desenvolupament de Negoci a Minsait by Indra. A partir de la seva experiència, ha parlat dels canvis socials i el que això implica en relació amb les habilitats i competències dels estudiants i el seu futur professional.