Activitats

Inauguració del nou curs de l’Escola de Llibreria amb la conferència de Txetxu Barandiaran

El passat 14 de setembre de 2018, com sempre en el marc de la Setmana del Llibre en Català, va tenir lloc l’acte d’inauguració del nou curs de l’Escola de Llibreria. La sala d’actes del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya acollí un cop més aquesta sessió, que comptà amb uns parlaments inicials dels representants de les institucions implicades, una conferència a càrrec de Txetxu Barandiaran, consultor en el sector del llibre i la cultura, el lliurament dels diplomes als estudiants de la promoció anterior i la benvinguda als següents alumnes. Una seixantena de persones assistiren a l’acte.

Van intervenir inicialment Joaquim Bejarano, director de l’Àrea del Llibre de l’Institut Català de les Empreses Culturals de la Generalitat de Catalunya; Miquel Térmens, degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB; i M. Carme Ferrer, presidenta del Gremi de Llibreters de Catalunya. A continuació, la conferència de Txetxu Barandiaran, que va portar per títol «De los libros a las personas, de las estanterías al espacio compartido», fou una intervenció farcida de citacions i referències, en la qual Barandiaran va defensar que les llibreries futures seran petites, acollidores, recomanadores, conversadores i tàctils, i va proposar canviar el terme «librería» per «lectorería», per tal de passar de l’objecte al subjecte.

Térmens, Bejarano, Ferrer i Barandiaran

Lliurament dels diplomes