Professió

Jorge Franganillo, Carlos Aguilar i alumnes d’InfoCom, al XI Congreso Internacional Latina de Comunicación Social

Els professors Carlos Aguilar i Jorge Franganillo, i els estudiants Carme Moreu, Noemí Llopart i Gerard López, del doble itinerari InfoCom, participen aquesta setmana al XI Congreso Internacional Latina de Comunicación Social (Tenerife, 2–5 de desembre).

Carlos Aguilar i els alumnes Carme Moreu, Noemí Llopart i Gerard López hi han presentat una comunicació, signada també per l’alumna Noemí de Diego: «La prensa española conservadora en el contexto multipartidista: ¿de la estrategia de bloques a la prensa de partido?», un estudi del tractament informatiu de la premsa conservadora sobre els partits polítics de dretes. L’anàlisi del contingut de les notícies polítiques dels diaris ABC i La Razón sobre els partits polítics PP, Ciudadanos i Vox revela que aquests diaris no són defensors d’un espai ideològic, sinó més aviat veus del posicionament d’un partit polític.

Jorge Franganillo, per la seva banda, hi ha presentat, en nom del Grup d’innovació docent en Comunicació i Mitjans Audiovisuals (In-COMAV), la comunicació titulada «Aprendizaje aplicado y creación con utilidad social en Comunicación Audiovisual: el caso de la Universidad de Barcelona», que ha exposat la metodologia i els resultats de la iniciativa d’aprenentatge servei (ApS) que es desenvolupa des de 2016 al grau de Comunicació Audiovisual. Aquesta contribució, signada també per Lydia Sánchez, M. Ángeles García Asensio i Anna Marquès, ha format part del simposi «Estrategias de mejora en los grados de Comunicación: innovación docente para la formación del profesional actual», al final del qual la resta de ponents i el públic assistent han debatut sobre les aportacions presentades i s’han abordat des de diversos punts de vista les possibilitats de millora dels graus de Comunicació.