La Facultat participa en el Projecte Erasmus+ «DECriS»

El passat mes de febrer es va resoldre la convocatòria del programa Erasmus+ Key Action 2 «Cooperation for innovation and the exchange of good practices», que finança projectes en què institucions de diferents països treballen en el desenvolupament d’iniciatives en els camps de l’educació, la formació i la joventut. La Facultat hi participa amb el projecte Digital Education for Crisis Situations: Times when there is no alternative (DECriS Project: 2020-1-HR01-KA226-HE-094685) que ha començat aquest mes d’abril.

El projecte DECriS vol aprofundir en el potencial que els recursos educatius digitals tenen a l’hora de proporcionar millors oportunitats d’ensenyament i aprenentatge, especialment pel que fa a circumstàncies imprevisibles com la COVID-19 (es va evidenciar, per exemple, que molts centres d’ensenyament superior han d’enfrontar-se a problemes de naturalesa tècnica, sociopsicològica i didàctica).

En la planificació del projecte es contempla la realització d’un estat de la qüestió sobre la resposta digital que s’ha donat a la COVID-19 des dels centres universitaris que ofereixen estudis en l’àrea de la Informació i Documentació. També es vol realitzar l’anàlisi dels requisits que han de complir els recursos educatius oberts (OER) apropiats per a l’àrea, juntament amb un treball d’inventari i avaluació d’OER. Està prevista l’organització de diversos seminaris sobre el tema, així com dues escoles d’estiu per a alumnes del grau d’Informació i Documentació o que s’hagin titulat recentment, donant així continuïtat a les escoles d’estiu que es van organitzar dins del projecte Erasmus+ EINFOSE ja finalitzat i en el qual també va participar el nostre centre.

El projecte té una durada de 24 mesos i està liderat per la Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (Croàcia). A més, juntament amb la Universitat de Barcelona, en són partners la Stiftung Universität Hildesheim (Alemanya), la Universitet po Bibliotekoznanie i Informacionni Tehnologii, (Bulgària) i el Sveučilište u Zagrebu Sveučilišni Računski Centar (Croàcia). També estan implicats com associate partners la Univerzitet u Sarajevu (Bòsnia i Hercegovina), la Sveučilište u Mostaru (Bòsnia i Hercegovina), la Victoria University of Wellington (Nova Zelanda) i la St. Petersburg State University of Culture (Rússia).

Per part de la UB participen cinc professors de la Facultat: Sílvia Argudo, Juanjo Boté, Gema Santos, Cristóbal Urbano (coordinador) i Aurora Vall.