Professió

Les 14es Jornades Catalanes d’Informació i Documentació ja són a tocar

Els propers 3 i 4 de març de 2016, tindran lloc a l’Ateneu Barcelonès les 14es Jornades Catalanes d’Informació i Documentació, amb una notable presència de la Facultat.

Ciro Llueca, Andreu Sulé i Cristóbal Urbano formen part del Comitè Assessor i, a més, Ciro Llueca modera la sessió de comunicacions dedicada a experiències de biblioteques especialitzades i patrimonials, Andreu Sulé la sessió dedicada a biblioteques universitàries i Cristóbal Urbano la sessió de biblioteques públiques. El mateix Ciro Llueca presenta la sessió «Biblioteca i entorn: rols professionals», i Andreu Sulé la sessió sobre les normes RDA, on intervindran Imma Ferran (BC) i Anna Rovira (UB). Altres professors de la casa participen en altres activitats: Rubén Alcaraz i Mireia Ribera parlen d’usabilitat, Lluís Agustí modera una taula rodona dedicada a emprenedoria en l’àmbit cultural, Amadeu Pons en modera una altra sobre l’emprenedoria dels professionals d’IiD, i Jordi Serra intervé en una taula rodona dedicada a la governança de la informació.

Si resseguim la llista de comunicacions, hi descobrim amb satisfacció molts noms d’antics estudiants, però també hi detectem la presència de professorat actual de la Facultat: una comunicació dels professors del màster de Gestió Documental a les Empreses («Del perfil professional a les capacitats professionals en el marc de la governança de la informació: l’experiència del màster MGDIE», de Jordi Andreu, Pilar Campos, Carmen García, Núria Palomar i Jordi Serra, i una altra sobre la Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona (BiPaDI), que presenten Rosa Fabeiro i Miquel Térmens, juntament amb Judit Casals.

Pel que fa als pòsters, hi trobem propostes que, en part, són resultat de treballs finals del grau d’IiD: «Anàlisi de citacions de treballs de recerca de batxillerat de Barcelona», de Francesc García i Jordi Ardanuy; «Les xarxes socials a les biblioteques universitàries catalanes», d’Agnès Salvador; i «La funció social de la biblioteca pública Vapor Vell de Sants: una aproximació», de Natàlia Rodríguez i Aurora Vall.

També cal dir que un grup d’estudiants de la Facultat hi col·laboren com a voluntaris. Els desitgem a tots unes bones i fructíferes Jornades!