Llançament de CartasVivas.org a la Fundación Banco Santander

Avui, 12 de setembre, s’ha presentat a Madrid CartasVivas.org, el projecte audiovisual, educatiu i divulgatiu de la Fundación Banco Santander, la Universitat d’Èxeter i la Universitat de Barcelona, desenvolupat per estudiants i professorat d’ambdues universitats. Es tracta d’una proposta pedagògica que recupera la veu de dones que van jugar un paper important al segle XX o van viure activament l’avantguarda social i literària a Espanya o Latinoamèrica.

El projecte, amb un gran potencial educatiu, és una idea original de la cineasta Paula Ortiz, professora de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la Universitat de Barcelona, ​​i l’escriptora Núria Capdevila-Argüelles, catedràtica del College of Humanities de la Universitat d’Èxeter. La iniciativa fon el cinema, la literatura, el compromís social i la recerca, a més del suport a la dona. Sorgeix amb vocació de continuïtat i anirà creixent en els propers anys.

CartasVivas.org constitueix una biblioteca web audiovisual gratuïta —tres píndoles cinematogràfiques per autora, d’uns 3 minuts—, que actualitza i complementa el compromís humanista i literari de la Colección Obra Fundamental en la recuperació d’autores en espanyol, i que comença el seu camí amb la reformista sexual Hildegart Rodríguez, la creadora de la Secció Femenina de Falange, Pilar Primo de Rivera, i l’escriptora Carmen Laforet.

L’actriu Sandra Escacena es posa en la pell de Hildegart Rodríguez a partir de les seves cartes a Havelock Ellis. Consuelo Trujillo dona vida a Pilar Primo de Rivera a partir d’entrevistes donades per la cap de la Secció Femenina. I Marián Álvarez es converteix en Carmen Laforet, mitjançant les cartes de l’epistolari De corazón y alma, editat a Cuadernos de Obra Fundamental.