Activitats

Participació de la FIMA a les #16JCID

Aquesta setmana, del 25 al 27 de maig de 2022, s’han celebrat a Barcelona i Girona les 16es Jornades Catalanes d’Informació i Documentació, les #16JCID, amb el lema «Essencials». Les Jornades són el congrés de caràcter internacional dels professionals de la gestió de la informació i la documentació de Catalunya que organitza cada dos anys el COBDC.

Enguany, la nostra Facultat hi ha tingut un paper destacat.

D’una banda, han format part del comitè científic de les Jornades els professors de la FIMA Javier Guallar, Pedro Rueda i Gema Santos, els quals també han moderat diferents sessions de comunicacions i experiències, i el primer d’ells, ha estat, a més, president del comitè.

S’han presentat les següents comunicacions de professors de la FIMA:

• «El disseny thinking com a procés de reflexió per a la remodelació de la biblioteca: el cas de la Biblioteca de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals», de Miquel Térmens, Maite Comalat, Concepción Rodríguez-Parada i Roser Novella.
  • «Anàlisi de l’oferta formativa sobre gestió de centres d’informació en estudis universitaris de l’Estat espanyol», de Carina Rey i Concepción Rodríguez-Parada.
  • «Les biblioteques públiques de Catalunya funcionen sense eines o tècniques de gestió? Anàlisi de la seva aplicació», de Carina Rey, Concepción Rodríguez-Parada, Maite Comalat, Aurora Vall i Lluís Agustí.
  • «Es mouen els bibliobusos a Catalunya?», de Maite Comalat
  • «Què pot fer la biblioteca pública per la nostra salut?: bones pràctiques internacionals», de Marta Serrano i Aurora Vall

També, la professora Aurora Vall, dins del Grup de Treball de Gestió de la Informació en Ciències de la Salut, va presentar el pòster «La pandèmia com a oportunitat per a reinventar-se i avançar».

Pel que fa als debats i taules rodones, hi han participat els professors Ernest Abadal, Lluís Agustí, Júlia Baena i Mònica Baró:

• Ernest Abadal ha intervingut en el debat «Posicionament de la professió».
  • Lluís Agustí ha intervingut en el debat «Censura i construcció de col·leccions a la biblioteca pública».
  • Júlia Baena ha moderat la taula rodona «La biblioteca pública i la biblioteca escolar: una relació imprescindible».
  • Mònica Baró ha participat a la càpsula «Editorial Juventud, 100 anys de literatura infantil juvenil» amb Lluís Zendrera i ha presentat la conferència d’Inés Miret «Geografías de la biblioteca escolar. Explorando los imaginarios de niños y adolescentes».

Finalment, han participat com a voluntàries les estudiants de la Facultat Mònica Bautista, Carla Blasco, Anna Faustino, Laia Heredero, Ariadna Muntada i Laura Rosales.