Activitats

Presentació de Calonge com a vila del llibre estable

El 26 de maig de 2021, a les 10 h, tindrà lloc a la Facultat la presentació del projecte del municipi de Calonge i Sant Antoni (Baix Empordà) de convertir-se en la primera vila del llibre permanent a Catalunya. Les viles del llibre (villages du livre en francès, booktowns en anglès) són petites localitats on s’hi instal·len un gran nombre de llibreries (de llibre nou, però sobretot de llibre antic i de segona mà) i actuen com a pol d’atracció per al turisme i el comerç. A Espanya existeix un sol cas, que va començar el 2007 amb l’impuls de la diputació provincial de Valladolid: Urueña. Actualment, amb 189 habitants, aquest poble disposa de 12 llibreries.

L’Ajuntament de Calonge es proposa convertir aquesta població (situada en plena Costa Brava, amb 11.000 habitants) en la primera vila del llibre estable de Catalunya, i per això ofereix tota una sèrie de facilitats als emprenedors que hi vulguin obrir una llibreria (incentius fiscals, intermediació amb els propietaris dels locals disponibles i diversos ajuts econòmics). A més, té la intenció de programar un seguit d’activitats culturals al llarg de l’any per atreure visitants al poble, que d’altra banda compta amb notables atractius turístics.

Aquest projecte serà presentat el proper 26 de maig de 2021, amb el suport de la Facultat i, concretament, de l’Escola de Llibreria. Donada la situació pandèmica, l’acte tindrà lloc en línia, i es podrà seguir en obert per mitjà del canal de YouTube de la Facultat.

A l’acte intervindrà molta gent: el nostre degà, autoritats locals, presidents dels gremis de llibreters de vell i de nou, experts en el tema, i una copiosa representació d’altres viles del llibre d’arreu d’Europa (Bulgària, Dinamarca, França, Regne Unit i Suècia). El regidor de cultura de Calonge presentarà els detalls d’aquest projecte cultural, al qual li desitgem molt d’èxit.

Us convidem a veure el programa per a tots els detalls de l’acte, i a connectar-vos en directe si us ve de gust.