Professorat

Professorat de la FIMA imparteix formació a Puebla (Mèxic) dins del projecte CODICIS

Un equip de professors i professores de la FIMA ha viatjat a Puebla (Mèxic) per donar classes presencials als alumnes del Curs de formació de formadors del projecte europeu CODICIS Erasmus +. Les classes s’han realitzat durant una setmana a la Biblioteca Lafragua de la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla i hi han assistit alumnes d’aquesta universitat i de la Universidad Panamericana de Guadalajara. Els vint alumnes han assistit a sessions pràctiques que han desenvolupat els professors Berta Blasi, Jesús Gascón, Núria Jornet, Pedro Rueda i Miquel Térmens. També hi ha participat Simona Inserra, de la Universitat de Catània, en la part de conservació preventiva. Els professors de la nostra Facultat han dictat classes d’arxivística, catalogació, història del llibre i digitalització. Aquest projecte tindrà continuïtat el gener del 2023 en una visita als socis llatinoamericans del projecte al Perú i Bolívia. El fons de la Biblioteca Lafragua va ser visitat pels alumnes i professors que van poder conèixer dos extraordinaris còdexs mexicans del segle XVI conservats a la biblioteca, el còdex Sierra Texupan i el còdex de Yanhuitlán.