Professorat i alumnat de CAV implicats en projectes ApS participen al CIIA 2021

Els dies 24 i 25 de juny de 2021 s’ha celebrat en línia el 8è Congrès Internacional d’Investigadors de l’Audiovisual (CIIA), que ha aplegat docents, investigadors, professionals i estudiants de Comunicació Audiovisual per reflexionar i debatre sobre el present i el futur de les indústries audiovisuals i creatives. En aquesta trobada hi han participat professors i alumnes del grau de Comunicació Audiovisual de la FIMA per revelar algunes claus de l’experiència d’aprenentatge servei (ApS) que el grup d’innovació docent en Comunicació i Mitjans Audiovisuals (In-COMAV) impulsa des de 2016.

En una sessió dedicada a la innovació docent en Comunicació, els professors Jorge Franganillo, Lydia Sánchez, M.ª Ángeles García i Anna Marquès, d’una banda, han presentat una ponència sobre la relació entre l’aprenentatge percebut, la motivació i el rendiment acadèmic de l’alumnat de Comunicació Audiovisual que participa a iniciatives ApS. L’anàlisi d’aquests indicadors s’ha basat en una enquesta en què alumnes implicats en projectes ApS han valorat què aporta aquesta metodologia al seu aprenentatge i al seu desenvolupament professional.

D’altra banda, les alumnes Emma Casadesús, Mariona Jerez i Anna Candalija, amb els professors M.ª Ángeles García i Jaume Vilaseca, del grau de Comunicació Audiovisual, i la professora de Farmacologia Laura Cuffí, dels graus de Medicina i Podologia, han presentat una ponència que incideix en els reptes que suposa per als estudiants i professors treballar en un projecte ApS de caràcter interdisciplinar que té com a objectiu divulgar contingut mèdic i bones pràctiques farmacològiques entre la ciutadania. També han exposat els resultats obtinguts al llarg dels cinc cursos acadèmics. Són les pròpies alumnes qui han presentat la ponència, en nom de tot l’equip, i han tingut veu en el torn de preguntes, com a part de l’experiència formativa que contempla el projecte ApS en què han participat.