Professió

Se celebren les 15es Jornades Catalanes d’Informació i Documentació

Els dies 10 i 11 de maig s’estan celebrant les 15es Jornades Catalanes d’Informació i Documentació al Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. El lema d’aquesta edició és “Diversitat de BiDes”, un lema que vol posar sobre la taula “tot allò que compartim com a experts i a la vegada tot allò que ens fa únics i diferents entre nosaltres”. Els tres eixos temàtics de les sessions de les Jornades són: innovadors, singulars i gestors.

Per part de la Facultat de BiD hi participen un bon nombre de professors: Lluís Agustí, Mònica Baró, Àlex Cosials, Eulàlia Espinàs, Rosa Fabeiro, Francesc García Grimau, Ciro Llueca, Candela Ollé, Carina Rey, Concepción Rodríguez Parada, Marina Salse, Gema Santos i Lluís Vicente.

Destaquem la intervenció de la vicedegana de la Facultat Marina Salse a la Taula rodona “La universitat i el mercat laboral: construïm la confluència”, on ha exposat l’experiència del grau d’Informació i Documentació de la nostra Facultat, un grau en el qual “a partir del 2019-2020 es farà un canvi del pla d’estudis bastant profund, on s’introduirà molt més el big data i les noves tecnologies”.

També cal esmentar l’estrena el dia 10 del documental BiDes realitzat per alumnes del grau de Comunicació Audiovisual de la Facultat en col·laboració amb el COBDC i que, segons poposen, “vol trencar amb els esteorotips dels bibliotecaris”.