Seminari amb la Professió: cloenda del Pràcticum d’Informació i Documentació

El passat 25 de gener de 2021, va tenir lloc el Seminari amb la Professió, una activitat que fa de cloenda del Pràcticum del grau d’Informació i Documentació. Enguany, per primera vegada, i fruit de la situació provocada per la pandèmia, la trobada va ser virtual.

Aquest seminari es planteja com una aproximació a l’exercici de la professió a partir de la trobada entre estudiants que acaben de realitzar el Pràcticum i tutors de centres que durant el semestre han acollit alumnes d’aquest grau.

Com a tutores de centre es va comptar amb la directora de la Biblioteca Josep Janés de l’Hospitalet de Llobregat, Raquel Segura; la responsable de l’Avaluació de la Recerca a la Biblioteca de la UOC, Neus Milán i Maria de Vallibana Serrano (sòcia i fundadora d’Avenir). Van exposar la seva visió des de la doble perspectiva del seu lloc de treball actual i del coneixement que els dona la seva àmplia trajectòria.

Al seu torn, les alumnes d’Informació i Documentació Mireia Besas (estada de pràctiques a la Biblioteca del Teatre Lliure) i Aura Cuscó (estada a la Biblioteca de la UPC – Campus Universitari Manresa), i l’alumne de la doble titulació d’InfoCom Isart Homar (estada al CRAI UB Unitat de Projectes), van explicar la seva experiència i van destacar el que les pràctiques els han aportat, tant pel que fa a la seva formació com a la seva orientació professional.