Tres estudiants presenten comunicacions a un congrés de Comunicació a Sevilla

Tres estudiants de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona han presentat comunicacions en el III Congreso Internacional de Micromachismos en la Comunicación y la Educación celebrat a Sevilla els dies 10 i 11 d’octubre de 2018.

Les comunicacions són presentacions de recerques fetes en assignatures del grau de Comunicació Audiovisual que aborden relacions de discriminació de gènere dins del context audiovisual.

La primera d’elles, “L’evolució de la representació arquetípica de la dona en les princeses Disney”, presentada per Anaís Tabueña Puente, és el resultat de l’estudi portat a terme per a la realització del Treball final de Grau del mateix nom. Tracta l’existència de micromasclismes en la configuració de les figures arquetípiques dels personatges cinematogràfics femenins i com ha evolucionat aquesta representació en els personatges de les princeses de Disney.

La segona comunicació, “Representació de les dones a TV3 i TV1”, és resultat de les dades recollides per les estudiants del doble grau d’Informació i Documentació i Comunicació Audiovisual Infocom Raquel Garcia Casanova i Maria Escribano Salvà per al treball final de l’assignatura d’Estructura del Sistema Audiovisual. S’hi explica el desequilibri de gènere subjacent en les plantilles de les dues televisions públiques mitjançant l’anàlisi dels crèdits dels programes de producció pròpia.

Felicitem efusivament les nostres estudiants!