Visita a la impremta Romanyà-Valls i a les distribuïdores Àgora i Les Punxes

Els alumnes de la 9a promoció del postgrau de Llibreria van visitar recentment les instal·lacions de tres empreses importants en el sector del llibre a Catalunya. Es tracta de la impremta Romanyà-Valls, a la Torre de Claramunt, i les distribuïdores Àgora, a Viladecans, i Les Punxes, a Sant Feliu de Llobregat.

En la formació dels futurs llibreters és important el coneixement directe dels diferents agents que intervenen en la cadena del llibre: autors, agents literaris, editorials, impremtes, distribuïdores, llibreries… Quan visiten la impremta, els estudiants queden parats de la tecnologia i dels processos necessaris perquè els llibres surtin impresos, enquadernats, empaquetats i a punt per ser posats a la venda a les llibreries. Igualment, els magatzems de les distribuïdores, plens fins al sostre de centenars de milers d’exemplars, sorprenen a qui no els hagi vist mai. Des d’allí surten cada dia milers de llibres cap als diferents punts de venda.

Agraïm la continuada col·laboració que rebem d’Elisenda Romanyà i Roger Flo (Romanyà-Valls), Enric Faura (Àgora), Oriol Serrano i Juan Doblas (Les Punxes).