De re linguae

XVII Trobada del Voluntariat Lingüístic Universitari

Les universitats que formen part de la Xarxa Vives tenen diversos programes de voluntariat lingüístic per dinamitzar la llengua en l’àmbit universitari. Aquest any, la Universitat d’Alacant és l’encarregada d’organitzar la XVII Trobada del Voluntariat Lingüístic Universitari, que tindrà lloc a Moraira (Marina Alta), i els objectius de la qual són dinamitzar els contactes entre el Voluntariat Lingüístic de totes les universitats de la Xarxa, conèixer els diferents territoris i les seves realitats sociolingüístiques, així com crear un espai de debat lingüístic. Enguany, la trobada es realitzarà entre el 10 de novembre i el 13 de novembre i per part de la UB hi participarà Ana Belén Laguna, becària de la Xarxa de Dinamització Lingüística de la nostra Facultat, juntament amb la becària de Física, Química, Biologia i Geologia.

A diferència d’altres universitats catalanes, la UB no té pròpiament un grup de voluntaris lingüístics, ja que les seves funcions (acollida de nous estudiants, dinamització d’activitats per potenciar el català i altres llengües, difusió d’activitats lingüístiques, etc.) corren a càrrec dels Serveis Lingüístics i més concretament de la Xarxa de Dinamització Lingüística amb presència d’estudiants a través de beques de col·laboració. Tanmateix, els estudiants participen també en altres activitats de la UB, com ara la Borsa d’intercanvi lingüístic o el Cafè de llengües, o fins i tot en el Voluntariat per la llengua.