Professió

Antics professors de la Facultat al Diccionari d’Historiadors de l’Art Català

El Diccionari d’Historiadors de l’Art Català (DHAC), dirigit per Francesc Fontbona i Bonaventura Bassegoda, és una publicació en línia de l’Institut d’Estudis Catalans que el passat mes de desembre va arribar a la cinquena edició. Ara per ara, el DHAC aplega 466 biografies d’historiadors de l’art i podem accedir-hi també a través de les seves àrees d’especialització, com ara miniatura i història del llibre, art del paper, exlibrisme, gravat, fotografia o cinema. Entre els biografiats, hi detectem antics professors de la Facultat, com per exemple Pere Bohigas, Came Illa, Marçal Olivar, Eduard Toda o Oriol Valls, i titulats de la casa com Inés Padrosa o Ramon Soler. En una segona etapa, es farà una tria dels autors més destacats i es farà una edició impresa d’aquesta obra dins la col·lecció «Memoria Artium», en què participen sis universitats catalanes i el Museu Nacional d’Art de Catalunya.